Događanja

09.
travnja 2025.
Srijeda u 19:00 sati
Mala dvorana

CANTUS ANSAMBL & MBZ: MEANDRIRANJA

Srijeda U 19:00
Mala dvorana
Organizator: Muzički biennale Zagreb
10,00 €
Ulaznice
10,00 €
Lidija Horvat Dunjko, sopran
Marko Špehar, bas-bariton

Berislav Šipuš, dirigent
Cantus Ansambl
Juraj Marko Žerovnik: Coalescence*, za komorni ansambl
Krešimir Seletković: Lorem Ipsum**, za bas i komorni ansambl
Milko Kelemen: Die sieben Plagen, za solo glas
Uroš Rojko: Neofonia***, za komorni ansambl
Jawher Matmati: Katharsis, za alt saksofon, harmoniku i violončelo
Ivo Malec: Miniatures pour Lewis Carroll, za komorni ansambl
Maja Bosnić: A bit less DEATH and GORE***, za komorni ansambl

*praizvedba – narudžba 33. MBZ prvom dobitniku Nagrade Milko Kelemen za mlade skladatelje
**praizvedba – narudžba Cantus Ansambla
***praizvedba
 
O svom djelu Minijature za Lewisa Carrolla Ivo Malec piše: „Dobivši poziv da skladam glazbu za kratki apstraktni film nadahnut pjesmom 'Jabberwocky' ('Hudodrakija') Lewisa Carrolla, bio sam zaslijepljen i podjarmljen onime što još nisam znao o djelu divnog autora 'Alise' (njegovih besmislenih pjesama). Vrlo sam brzo prihvatio njegov osjećaj za iznenađujuće, usputno, njegovu skrivenu nježnost i radost učinkovitoga korištenja besmislenih riječi…
 
Četiri Minijature za Lewisa Carrolla, koje su donekle nadahnute tim filmom, od tehnike minijature posuđuju brigu za detalje (dizajn i bojanje vrlo malih zvučnih površina), iz pjesama Lewisa Carrolla: izostanak 'logičnog' diskursa u korist iznenađenja, iz određene glazbene tradicije; umanjenu deformaciju nježnih, hirovitih obrata fraze, od svog glazbenog ukusa; svjesnu namjeru stvaranja glazbe koja se razvija samo uz jasne zvukove, uz potpuno izbjegavanje niskog registra.” Francusko-hrvatski skladatelj i pedagog Ivo Malec studirao je u Zagrebu pod mentorstvom Mila Cipre i u Parizu kod Oliviera Messiaena, gdje je kasnije i surađivao s Groupe Recherches Musicales i predavao kompoziciju na Pariškom konzervatoriju.
 
Die sieben Plagen solistička je verzija dijela opere Apocalyptica. Skladba istražuje zagađenje i uništavanje okoliša kroz apokaliptične slike, dok sedam personificiranih patnji iznose svoje poruke jednostavnim, slikovitim jezikom na njemačkom, francuskom i engleskom, u stilu biblijske poezije. Skladatelj, pedagog, dirigent Milko Kelemen, osnivač Muzičkog biennala Zagreb, studirao je u Zagrebu, a usavršavao se kod Oliviera Messiaena, Wolfganga Fortnera i u Münchenu, u Siemensovom Elektroničkom studiju. Predavao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te na konzervatorijima u Düsseldorfu i Stuttgartu. Bio je istraživač, pustolov, vizionar te pokretač, iskonski kreativac i osoba koja je plijenila kako osobnošću, tako i karizmom.
 
Ostale skladbe, kao i ovaj tekst, još su u nastajanju. Dok oblikujemo posljednje detalje, zavirite u ostatak našeg programa.
///
Cantus Ansambl već više od dvadeset godina istražuje i promiče suvremenu glazbu, izvodeći djela hrvatskih i međunarodnih skladatelja. Osnovan 2001. godine pod vodstvom Berislava Šipuša na Muzičkom biennalu Zagreb, ansambl je postao ključni dio domaće i svjetske scene, s preko 130 praizvedbi i nastupima na brojnim festivalima.
Sopranistica Lidija Horvat Dunjko, poznata po više od 30 opernih uloga na svjetskim pozornicama, danas predaje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.
Marko Špehar operni je pjevač iz Požege koji živi u Stuttgartu, gdje danas razvija svoj pekarski brend i malu pekarnicu Brotgesang.
///
 
Ulaznice se ne prodaju na blagajni Dvorane Lisinski, nego isključivo putem www.core-event.co.