Događanja

17.
ožujka 2022.
Četvrtak u 19:30 sati
Velika dvorana

KANCONIJER - CIKLUS ZBORA I SIMFONIJSKOG ORKESTRA HRT-a:
VELIKI MOZART
GRETE PEDERSEN, dirigentica
IVANA LAZAR, sopran
MARIJA KUHAR ŠOŠA, sopran
EMANUEL TOMLJENOVIĆ, tenor
MATIJA MEIĆ, bariton

Četvrtak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Hrvatska radiotelevizija
5,00 € 37,67 kn
8,00 € 60,28 kn
Ulaznice
5,00 € 37,67 kn
8,00 € 60,28 kn
Za koncerte iz Majstorskog ciklusa i ciklusa Kanconijer moguće je nabaviti isključivo pojedinačne ulaznice i to po cijeni od 40 i 60 kuna preko mrežnih stranica lisinski.hr i ulaznice.hr ili na blagajni dvorane Lisinski, tjedan dana uoči pojedinog koncerta. 
 
Ulazak na koncert moguć je isključivo uz predočenje EU digitalne COVID potvrde (u elektroničkom ili pisanom obliku). Brzo antigensko testiranje po cijeni od 50 kn moguće je obaviti na dan koncerta od 17:30 do 19 sati u prostorima Lisinskog uz predočenje ulaznice za koncert. Nošenje zaštitnih maski je obvezatno. Ukoliko niste spremni snositi trošak testiranja ili nemate važeću EU digitalnu COVID potvrdu, molimo da ne kupujete ulaznicu jer iz tih razloga povrat novca za kupljene ulaznice neće biti moguć, kao ni u slučaju pozitivnog COVID testa. Povrati sredstava za kupljene ulaznice mogući su samo u slučaju otkazivanja događaja.
 
VELIKI MOZART
ZBOR I SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a
GRETE PEDERSEN, dirigentica
IVANA LAZAR, sopran
MARIJA KUHAR ŠOŠA, sopran
EMANUEL TOMLJENOVIĆ, tenor
MATIJA MEIĆ, bariton
 
Program: 
Miroslav Skorik: Melodija
Wolfgang Amadeus Mozart: Velika misa u c-molu, za soliste, zbor i orkestar, KV 427
 
Udruženje Poljske filharmonije uputilo je europskim orkestrima te Europskoj radiodifuzijskoj uniji, čiji je HRT član, inicijativu da sljedeći tjedan što je moguće više i istovremeno izvode skladbu Melodija Miroslava Skorika, u znak solidarnosti s Ukrajinom. Riječ je o jednoj od najpoznatijih melodija u Ukrajini, toliko poznatoj da je mnogi smatraju narodnom. Ipak, autor joj je Miroslav Skorik. Napisao ju je 1981. kao dio glazbe za film Visoki prolaz te je od tada dosegla kultni status u Ukrajini, kao uostalom i autor, koji je za svoja dostignuća zaslužio najvišu počast – naslov Narodnog umjetnika Ukrajine.
 
Norveška dirigentica Grete Pedersen ubraja se među najpriznatije dirigente/dirigentice međunarodne zborske scene. Početkom karijere, 1984., osnovala je Komorni zbor Oslo te ga vodila 20 godina radeći prije svega na oratorijskom repertoaru i suvremenoj glazbi. Školovana na Norveškoj državnoj glazbenoj akademiji u Oslu, zborsko dirigiranje studirala je kod legendarnog Erica Eriscona, a orkestralno kod Kennetha Kieslera. Od 1990. vodi Zbor norveških solista te surađuje s ansamblima poput Komornog zbora Eric Ericson, Zbora Švedskog radija, Nizozemskoga komornog zbora, Zbora Bavarskoga radija, BBC Singers i Zbora Latvijskoga radija. Tražena interpretkinja oratorijskih i zborskih simfonijskih ostvarenja, u Zagrebu će prvi put nastupiti uz Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a te ansambl vrsnih solista.
 
Predvodit će izvedbu jednog od najzagonetnijih djela Wolfganga Amadeusa Mozarta – Velike mise u c-molu. Nisu do kraja utvrđene okolnosti nastanka Mise niti za koju je prigodu nastala, iako je Mozart u pismu iz kolovoza 1783. dao naslutiti da je riječ o ispunjenju zavjeta koji se tiče zdravlja njegove supruge Constanze i njihova braka. To bi objasnilo zašto je tek dio Mise izveden u Salzburgu iste godine s Constanzom kao jednom od solistica. Također do danas nije utvrđeno zašto Mozart nikada nije dovršio Credo ni uglazbio Agnus Dei; za pojedine dijelove sačuvale su se tek skice. Stoga su se izvedbe postojećih stavaka nerijetko kombinirale s dijelovima drugih Mozartovih uglazbljenja misnih stavaka.
 
Zahvaljujući suvremenim istraživanjima, Zaklada Mozarteum Salzburg u suradnji s izdavačkom kućom Bärenreiter 2019. godine priredila je izdanje koje vjerno prati povijesne izvore: sadrži sve stavke koje je Mozart uglazbio te rekonstrukciju djelomično sačuvanih stavaka. Iz poštovanja prema Mozartovu geniju, izostavljeni su dijelovi koje nije uglazbio. Upravo ta verzija je pred nama.
 
Riječ je o velikoj svečanoj misi u najsjajnijoj tradiciji salzburških crkvenih ceremonija fascinantne ljepote i monumentalnosti. Masivni zborovi i solističke točke po mnogočemu – kontrapunktskoj razradi, figuracijama i basso continuu - podsjećaju na oratorijski rukopis G. F. Händela i J. S. Bacha koje je Mozart u to doba proučavao, a čiju veličanstvenu kulminaciju nalazimo u dvostrukom zboru Qui tollis i dvostrukoj fugi Cum sancto Spiritu kojom završava Gloria.
 
 
Umirovljenicima, učenicima, studentima i skupnim posjetima (više od 15 ulaznica) odobravat će se popust od 40 %, a osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, popust od 50 %. Pretplatnici Majstorskog ciklusa i ciklusa Kanconijer iz sezone 2019./2020., prema evidenciji pretplatnika, moći će ostvariti 25 % popusta. Za koncerte iz ciklusa Kanconijer pretplatnici ciklusa Sfumato i ciklusa Kanconijer iz sezone 2019./2020., prema evidenciji pretplatnika, moći će ostvariti 25 % popusta.