Događanja

09.
svibnja 2024.
Četvrtak u 19:30 sati
Velika dvorana

KANCONIJER:
ZBOR I SO HRT-a –
ANTON BRUCKNER: MISA U F-MOLU
FLORIAN HELGATH, dirigent
MARTINA ZADRO, sopran
DUBRAVKA ŠEPAROVIĆ MUŠOVIĆ, mezzosopran
DOMAGOJ DOROTIĆ, tenor
KREŠIMIR STRAŽANAC, bariton

Četvrtak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Hrvatska radiotelevizija
7,00 € 52,74 kn
10,00 € 75,34 kn
Ulaznice
7,00 € 52,74 kn
10,00 € 75,34 kn
ZBOR I SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a
Akademski zbor Ivan Goran Kovačić 
FLORIAN HELGATH, dirigent
MARTINA ZADRO, sopran
DUBRAVKA ŠEPAROVIĆ MUŠOVIĆ, mezzosopran
DOMAGOJ DOROTIĆ, tenor
KREŠIMIR STRAŽANAC, bariton
 
Anton Bruckner: Misa u f-molu, WAB 28, uz 200. obljetnicu skladateljeva rođenja
 
I 200 godina od rođenja jednog od najinovativnijih skladatelja druge polovice 19. stoljeća, Antona Brucknera (1824. - 1896.), njegov opus prate kontroverze i oprečna mišljenja, u rasponu od toga da su mu djela neuravnotežena, formalno nedotjerana i pretjerana, do hvalospjeva tehničkim i harmonijskim inovacijama, jedinstvenom spoju mističnosti i jasnoće te osebujnoj modernosti. Nesumnjivo, stvorio je impresivan opus simfonija i sakralnih djela s dalekosežnim utjecajem na buduće generacije skladatelja. „Nisam se usudio,“ bio je njegov odgovor suvremenicima na upit zašto mu je trebalo tako dugo da pokaže svoj odvažni, individualni stil. Tek se u svojim četrdesetima otkrio javnosti kao zreo skladatelj; do tada, njegova je reputacija počivala uglavnom na majstorstvu improvizacije na orguljama.
 
Veličanstvenu Misu u f-molu, WAB 28 Bruckner je počeo skladati 1867. godine, u jednom od prijelomnih trenutaka života – tijekom oporavka od osobne krize i nervnog sloma. Stoga se Misa često tumači kao skladateljev snažan iskaz snage vjere, zahvalnosti Bogu i slavlja života. Rad na Misi počeo je nakon tromjesečnog oporavka u sanatoriju Bad Kreuzen te ju je dovršio za godinu dana. Poznat po svojoj samokritičnosti, revidirao ju je u nekoliko navrata. Uz pomoć učenika Josepha Schalka, konačni oblik dao joj je između 1890. i 1893. godine.
 
Skladana je za kvartet vokalnih solista, zbor i orkestar, te kroz stavke misnog ordinarija poprima simfonijske dimenzije i pruža uvid u nevjerojatnu snagu i mističnost simfonija koje će Bruckner tek napisati. Instrumentalne dionice orkestra i vokalne zbora čine se kao da vode nebeski, božanski dijalog. Svojim dimenzijama to djelo pripada i crkvi i koncertnim dvoranama, iako se, još za Brucknerova života, češće izvodilo koncertno.
 
Prva izvedba, pod skladateljevim ravnanjem, upriličena je 1872. u Beču. Djelo koje je dirigent Johann Herbeck isprva proglasio „predugim i neizvedivim“ kritika je ocijenila „iznimno hvalevrijednim svjedočanstvom skladateljevoj invenciji i neobičnoj vještini“. Misa je oduševila i Johannesa Brahmsa, a 1895., godinu dana prije smrti, Bruckner je napisao da bi, kada bi ju ponovno mogao čuti, to bio vrhunac njegova života.
 
 
Umirovljenici, učenici, studenti i grupni posjeti (više od 15 osoba) ostvaruju pravo na 40 % popusta na cijene ulaznice. Osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, odobrava se popust od 50 %. Svi popusti ostvaruju se na blagajni Lisinskog. U skladu s odredbom članka 86. stavak 1. točka 12. Zakona o zaštiti potrošača, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora (povrat ili zamjenu ulaznice). Kupac može ostvariti pravo na povrat cijene ulaznice isključivo u slučaju otkazivanja događaja. Za ulaznice kupljene na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog povrat je moguć u roku 60 dana. Nakon tog roka povrat više nije moguć. Za ulaznice kupljene internetom povrat obavlja tvrka Dekod d.o.o. (www.dekod.hr). Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača svi pisani prigovori mogu se predati osobno u poslovnim prostorijama Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, putem pošte na adresu Trg Stjepana Radića 4, Zagreb, odnosno putem elektroničke pošte na e-adresu: prigovor@lisinski.hr.