SIMFONIJSKI ORKESTAR, ZBOR I SOLISTI MUZIČKE AKADEMIJE SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
HERVÉ NIQUET, dirigent
Jean-Philippe Rameau: Hipolit i Aricija, scenska izvedba opere
Marc-Antoine Charpentier: Epithalamio
Jean-Baptiste Lully: Plaude laetare Gallia
André Campra: Cantate Domino
PROGRAM??
U programu radnoga naslova Glazba s francuskih dvorova čest zagrebački gost te vrhunski dirigent i čembalist Hervé Niquet predstavit će se prvi puta na čelu orkestra, zbora i solista Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu.
Nadovezujući se na ciljane težnje upoznavanja javnosti s rijetko izvođenim skladbama 17. i 18. stoljeća započetih scenskom izvedbom opere Hipolit i Aricija Jean-Philippea Rameaua na Muzičkoj akademiji u travnju 2025., studenti će produbiti znanje te upoznati publiku sa specifičnostima francuskoga baroknoga stila, pri čemu će im maestro Niquet iz prve ruke prenijeti tajne povijesno obaviještenog pristupa, u čemu glasi za iznimnoga specijalista.
Na programu su pretežito sakralne skladbe koje specifično francuskom, nerijetko raskošnom instrumentacijom i za ono vrijeme velikim vokalnim aparatom solista i zbora dočaravaju raskoš dvorskoga života i služe kao metafora svjetovne moći. Iznimka je svjetovna, talijanska kantata, Epithalamio, tj. epitalamij (svadbena pjesma) koji je Marc-Antoine Charpentier najvjerojatnije skladao u povodu vjenčanja bavarskoga izbornoga kneza 1685., ujedno brata supruge najstarijega sina i prestolonasljednika Luja XIV, tzv. „Velikog Dauphina“.
Večeri će dominirati Charpentierova glazba, no imat ćemo priliku čuti i motet njegova, u to vrijeme puno utjecajnijeg i moćnijeg rivala, utemeljitelja francuske opere Jean-Baptistea Lullya, nastao u povodu Dauphinova krštenja 1668., te još jedan motet najmlađeg skladatelja na programu, Cantate Domino Andréa Campre.
Radi se o rijetko izvođenim kompozicijama, s iznimkom velikog moteta i najpoznatijeg Charpentierova djela, jednog od četiri njegova uglazbljenja himna Te Deum koji je u više navrata izvodio Hrvatski barokni ansambl. Dovoljno je reći da preludij ovoj skladbi dobro poznaju ljubitelji Baby Lasagne i Marka Bošnjaka!