SAXOVO NASLJEĐE
SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a
BARBARA DRAGAN, dirigentica
NIKOLA FABIJANIĆ, saksofon
Guillaume Lekeu: Adagio za gudački trio i gudački orkestar
Paul Creston: Koncert za alt-saksofon i orkestar, op. 26
César Franck: Simfonija u d-molu
Istaknuti hrvatski saksofonist Nikola Fabijanić djeluje kao solist i komorni glazbenik, član ansambala Papandopulo kvartet i Acoustic Project, te kao pedagog čiji studenti i učenici ostvaruju sjajne rezultate na nastupima i natjecanjima. I sam je dobitnik brojnih priznanja, ali i čest suradnik Simfonijskog orkestra HRT-a. Sada se kao solist pridružuje izvedbi Koncerta za alt-saksofon i orkestar američkog skladatelja Paula Crestona. Djelo je nastalo 1941. s posvetom Cecilu Leesonu, američkom glazbeniku zaslužnom za etabliranje, prije svega u SAD-u, saksofona kao klasičnog koncertantnog instrumenta izvanrednih boja i mogućnosti (za razliku od saksofona u jazzu), gotovo sto godina nakon što je saksofon patentirao belgijski glazbenik i inovator Adolphe Sax.
Belgijsko glazbeno naslijeđe predstavlja i Guillaume Lekeu, skladatelj izuzetnog talenta i originalnog stila koji je najavljivao francusku avangardu 1920-ih. No njegov procvat je u 24. godini života prekinula smrt. Iako su na njega najveći utjecaj ostvarili César Franck i Vincent d'Indy kod kojih se školovao, uvelike se ugledao i na Beethovenovu ostavštinu, o čemu svjedoči njegov Adagio nastao 1891., tri godine prije smrti.
Osim što je Lekeua privatno podučavao kontrapunktu, César Franck bio je i utjecajan profesor na Pariškom konzervatoriju te izuzetan orguljaš. Među njegovim najslavnijim djelima je Simfonija u d-molu. Djelo netipične trostavačne koncepcije koja se odmiče od kasnoromantičarskih principa, poslije praizvedbe 1889. u Parizu podijelilo je mišljenja javnosti. Dok su mu neki zamjerali nedostatak šarma i elegancije, pretjeranu upotrebu limenih puhača i prezasićenost materijala, drugi su hvalili plemenitost zamisli i snagu umijeća zreloga umjetnika. Do 70-ih godina prošloga stoljeća Simfonija je postala dio repertoarnog kanona simfonijskih orkestara diljem svijeta, iako se danas nešto rjeđe izvodi.
Na čelo Simfonijskog orkestra HRT-a stiže mlada dirigentica Barbara Dragan, finalistica niza svjetskih dirigentskih natjecanja (Mahler u Bambergu, Svetlanov u Monaku...) i stalna suradnica Francuskog nacionalnog orkestra koja iza sebe ima i angažmane uz Pariški orkestar, Operu Dallas, orkestar Sinfonia Varsovia...
Prodaja pretplate za Majstorski ciklus/ciklus Kanconijer i ciklus Sfumato/ciklus Kanconijer:
Pretplatnici iz sezone 2024./2025. Majstorskog ciklusa /ciklusa Kanconijer, odnosno ciklusa Sfumato / Kanconijer, u razdoblju od 6. do 27. lipnja na blagajni Dvorane Lisinski mogu obnoviti pretplatu i sačuvati svoja mjesta bez prethodne rezervacije. Nakon toga razdoblja njihova mjesta bit će puštena u slobodnu prodaju.
Pretplate za Majstorski ciklus / ciklus Kanconijer, odnosno cikluse Sfumato / Kanconijer prodaju se od 6. lipnja do 11. srpnja, te od 1. rujna do 17. listopada na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, a preko mrežne stranice www.lisinski.hr od 6. lipnja do 17. listopada.
Pretplata za Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra HRT-a (jedanaest koncerata) i ciklus Kanconijer Zbora i Simfonijskog orkestra HRT-a (četiri koncerta) prodaje se zajedno kao jedinstveni paket od 15 koncerata po cijeni od 130 € i 180 €. Za dosadašnje pretplatnike, umirovljenike, studente, učenike i skupnu kupnju (više od 15 pretplatničkih paketa) odobravamo popust od 40 %. Osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, odobravamo popust od 50 %.
Mogućnost plaćanja kreditnim karticama u šest rata na iznose veće od 120 €.