Novosti

6. veljače 2025.

Dođite na rapsodiju saksofona od Dore Pejačević do Amy Winehouse!

Prema djelu svog profesora Marka Ruždjaka, Papandopulo kvartet nazvao je koncert 8. veljače u 19 sati - Arioso. Istoga dana u 11 sati skraćen program odsvirat će na koncertu i radionici za djecu.
 
„Najbolja stvar koja se skladateljima može dogoditi!“
Tako je kritičar Zareza opisao Papandopulo kvartet naših saksofonista Nikole Fabijanića, Gordana Tudora, Gorana Jurkovića i Tomislava Žužaka. Nizale su se prestižne nagrade, a za svoj drugi nastup u ciklusu Lisinski da camera umjetnici su pripremili originalan program.
 
Skladba iz 1990.
Arioso je skladan 1990. godine za Zagrebački kvartet saksofona, legendarni ansambl koji je lani u Lisinskom proslavio 35 godina. U tom djelu prepliću se transformirani klasični izraz i arhaični zvuk. Zašto ga je Papandopulo kvartet odabrao za naslovnu skladbu, otkrio je Žužak u emisiji Hrvatskog radija Sedam dana glazbe:
Arioso profesora Marka Ruždjaka famozan je. Isprepliću se svirke a quattro i solistički dijelovi, dueti, pa i trija, uz zapanjujuće velik postotak solističke svirke. Ali kad sviramo u četvero, kvartet djeluje kao jedan pjevač!“
 
Naša izvrsna pjevačica
S kvartetom će nastupiti i sopranistica Monika Cerovčec, solistica Zbora HRT-a, koja osobito voli barok. Tumačila je i mnoge drugačije uloge, u operama, oratorijima, kantatama, duhovnim skladbama... Snažno je privlači i suvremena glazba, pa redovito nastupa na Muzičkom biennalu Zagreb.
 
Sjećanje na more, za našu primadonu
Bruno Bjelinski svoje je Memories za klavir i sopran posvetio primadoni Lidiji Horvat Dunjko. Kako naziv govori, u pitanju su sjećanja i to na boravak na moru - vjerojatno na Murteru ili Silbi, kažu upućeni.
Kako bi promovirali našu veliku, koliko i nesretnu skladateljicu Doru Pejačević, preminulu sa samo 37 godina, umjetnici izvode dio njezina zadnjeg dovršenog djela. Naprotiv, njezin Prvi gudački kvartet – izgubljen je.
Drugi kvartet, čiji ćemo prvi stavak čuti na koncertu, muzikologinja Jelena Knešaurek Carić opisala je u našoj programskoj knjižici potresnim riječima:
„Prvi stavak sav je prenapregnut, nemiran, pa i anksiozan u atmosferi. (...) Zvuči kao odjek uznemirenosti, uzdrhtalosti, tuge, ali i odlučnosti skladateljice koja je snažno osjećala sputanost u odnosu vlastitih želja i ispunjavanja očekivanja okoline.“
 
Glazba za francusku gardu
Hrvatskoj publici slabije je poznata francuska skladateljica Fernande Decruck, koja je u prošlom stoljeću djelovala u Francuskoj i Americi. Bila je talentirana, kreativna i marljiva, a o njoj se blistavo izrazio i njezin student - poznati skladatelj Olivier Messiaen. Pavanu je napisala 1933. za kvartet saksofona francuske Republikanske garde; u toj melankoličnoj skladbi početna se melodija neprestano vraća, u većim ili manjim varijacijama.
A onda opet jedna domaća autorica – Tena Ivana Borić.
 
Atmosfera londonskog bara
„Moja je skladba svojevrsna posveta prerano preminuloj Amy Winehouse. Dočarava atmosferu zadimljenog londonskog jazz-bara gdje je umjetnica najčešće nastupala“, rekla je o svom djelu Piece for Amy za kvartet saksofona, uvrštenom i na prvi CD Papandopulo kvarteta.
Ta naša suvremena skladateljica diplomirala je teoriju glazbe i kompoziciju, a predaje u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u Zagrebu.
Nikola, Gordan, Tomislav, Goran i Monikapozivajuna još jedno glazbeno druženje za znalce – pridružite im se u subotu, 8. veljače u komornom prostoru par excellence, Maloj dvorani Lisinski!
 
foto: Matej Grgić