Kritičarka Hrvatskog radija Alenka Bobinsky snažno je pohvalila drugi koncert Kvarteta u ciklusu Lisinski da camera.
Iznimno zahvalna publika s mnogo je oduševljenja i simpatija ispratila
Papandopulo kvartet pojačan sopranisticom
Monikom Cerovčec nakon njihova koncerta u subotu, 8. veljače u Maloj dvorani
Lisinski. I kritičarka emisije Hrvatskog radija
Sedam dana glazbe, Alenka Bobinsky, imala je mnogo riječi pohvale. Istaknula je vrlo zanimljiv program kojim su dominirala djela domaćih autora 20. stoljeća.
„Dobili smo uvid u raznolikost skladateljskih stilova, izričaja i tehnika poniklih na našem tlu u zadnjih stotinjak godina.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
Naglasila je i sposobnost pokojnog skladatelja Marka Ruždjaka da minimalnim sredstvima dopre do same srži glazbe, što se sjajno očituje u naslovnoj skladbi koncerta, Ariosu. Publika je čula, nastavila je A. Bobinsky, jedno od najboljih djela novije hrvatske komorne literature, a Pandopulo kvartet već je u prvim trenucima koncerta osvojio auditorij ljepotom tona.
„Finim fraziranjem, dosluhom i skladom, arhaična elegancija Ruždjakove partiture došla je do punog izražaja u emocionalnoj, ali vrlo pametnoj interpretaciji četvorice glazbenika.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
Pohvalila je papandopulovce što su izvođenjem Pavane Fernande Decruck predstavili tu, u nas nepoznatu francusku skladateljicu.
Ciklus Memories za sopran i klavir ili klavirski trio Bruno Bjelinski je na vlastiti tekst napisao 1990., a za kvartet saksofona obradio ga je Gordan Tudor. Pjesme sadržajno povezane morem ponešto su predugačke, ocjena je kritičarke, a glazbeno ne odstupaju od tipičnog bjelinskijevog stila s melodičnim solističkim linijama koje pokrivaju velik raspon.
Za Moniku Cerovčec istaknula je da je ona solistica zbora HRT-a s brojnim zapaženim nastupima u baroknom repertoaru i da je pružila vrlo angažiranu izvedbu, možda tek malo premoćnoga glasa u visokim registrima.
O skladbi Tene Ivane Borić iz 2011., Piece for Amy, Alenka Bobinsky je podvukla da je to bilo jedino djelo te večeri nastalo u našem stoljeću. Posveta preminuloj pjevačici Amy Wineouse, prema muzikologinji, vješto je napisano djelo u trodijelnoj formi, a kvartet je pokazao preciznost i virtuozitet, ali i osjećaj za blues.
Kraj večeri pripao je prvom stavku iz Gudačkog kvarteta u C-duru Dore Pejačević, koji je obradio Tomislav Žužak.
„Iako ovaj uzburkani stavak nekako ne pristaje saksofonima, Nikola Fabijanić, Gordan Tudor, Goran Jurković i Tomislav Žužak pružili su suverenu izvedbu i pokazali zašto su jedan od najboljih ansambala svoje vrste.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
Na kraju koncerta Tomislav Žužak je zahvalio publici i naglasio da je nekoliko djela te večeri doživjelo praizvedbu, barem u toj obradi.
Za kraj je kvartet odsvirao efektan dodatak - prvi stavak suite Edvarda Griega Iz Holbergovog vremena.
foto: Tomislav Jagar