Novosti

8. listopada 2017.

Otvorena nova sezona ciklusa Lisinski subotom

„Slučajnosti ne postoje!“ poručio je sinoć John Malkovich s pozornice Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Prepričao je ulomak iz djela Ernesta Sabata, klasika argentinske književnosti prošlog stoljeća. Neuobičajen glazbeno-scenski performans otvorio je novi ciklus Lisinski subotom.
 
Publiku je na početku pozdravio ravnatelj Dvorane Dražen Siriščević koji je istaknuo da Lisinski ove sezone uistinu može preko duge. Tri koncertna ciklusa - Lisinski subotom, Arioso i Gaudeamus najavljuju dosad najbogatiju koncertnu sezonu koju nikako ne biste smjeli propustiti.
 
Dvorana je disala u svečanom tonu, popunjena do zadnjeg mjesta, publika je s velikim nestrpljenjem očekivala legendu, kazališno-filmskog glumca Johna Malkovicha.
 
Večer je počela izvedbom Varaždinskog komornog orkestra i Radovana Vlatkovića, koji su odsvirali djelo Brune Bjelinskog Koncertino za rog, čelestu, gudače i udaraljke. Majstor roga sa zavidnom svjetskom karijerom zanimljivom je djelu pristupio s velikim poštovanjem. Spoj elegancije i zaigranosti sličan je i karakteru djela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Drugom koncertu za rog i orkestar u Es-duru, KV 417 kojim su završili prvi dio programa. Varaždinski komorni orkestar ozbiljno je shvatio sinoćnji zadatak. Umjerenu raskoš i eleganciju djela Edwarda Elgara, Serenade za gudače u e-molu, op. 20 prenijeli su nježno i emotivno;  premda nemaju snagu simfonijskog orkestra, proželi su dvoranu entuzijazmom i ljepotom zvuka koji proizvode. 
 
Veliko umijeće, lakoća izvođenja i preciznost poznatoga kornista, člana Kraljevske akademije za glazbu, završilo je zanimljivim, šaljivim eksperimentom: djelom za alpski rog koje je napisao Mozartov otac - izvedeno na improviziranom instrumentu koji je nasmijao punu dvoranu. Uz veliki pljesak, Radovan Vlatković je napustio pozornicu i prepustio je velikom glumcu.
 
Svjetla su se ugasila. Iz potpunog mraka začulo se zvonce i uvodne riječi Izvještaja o slijepima. Malkovich je otpratio pijanisticu Anastasju Terenkovu do glasovira. Njezina glazbena izvedba prati pripovjedača i ističe problematiku djela, boji ga melankoličnim tonom te uz izražene disonance pojačava dramatičnost.
 
Varaždinski komorni orkestar u pozadini je povezivao priču, pod ravnanjem Alvisea Casellatija. John Malkovich ležerno se uživio u lik paranoidnog Fernanda Vidala. Ludilo je samo na trenutke izlazilo na površinu, dovoljno uvjerljivo. Riječ je o profesionalcu koji se posvetio djelu s velikom strašću te uz kvalitetne glazbenike iza sebe izveo performans kakav domaća publika nema često priliku vidjeti.
 
Iznad duge, izvan svih okvira - pred nama je nova sezona Lisinski subotom.
 
Očekujte neočekivano uz sve boje glazbe!