Novosti

11. studenoga 2024.

Vikend u znaku mladosti

Orkestar Muzičke akademije u Zagrebu i dirigent Hansjörg Albrecht snažno su povezali velikane Brucknera i Kelemena, a zagrebački pijanist Arsen Dalibaltayan suvereno je tumačio Liszta i Skrjabina uz nesvakidašnje scenske efekte.
 
Mladi umjetnici zavladali su pozornicama Lisinskog proteklog vikenda. U ciklusu Lisinski subotom nastupio je Orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i obilježio 200. godišnjicu rođenja Antona Brucknera te stogodišnjicu rođenja Milka Kelemena. Pod ravnanjem Hansjörga Albrechta mladi glazbenici izveli su Brucknerovu Šestu simfoniju u A-duru i Kelemenov Archetypon II 'Fur Anton', za veliki orkestar.
 
Istaknuti njemački dirigent, orguljaš i čembalist Hansjörg Albrecht prenio je orkestru i publici svoje viđenje Brucknerove Šeste. To djelo jednog od najvećih majstora simfonijskog oblika, paradoksalno, nastalo je u godinama u kojima je, nakon više neuspjeha, gotovo prestao skladati. Ipak, mladi glazbenici osvojili su publiku svojom energijom, pa je i ovaj koncert dokazao vrijednost suradnje Lisinskog sa zagrebačkom  Muzičkom akademijom. Muziciranje u našoj vodećoj dvorani, u prestižnom ciklusu Lisinski subotom, vjetar je u leđa mladima koji se tek kale na koncertnom podiju.
Nakon koncerta, s umjetnicima je razgovarala studentica muzikologije Anna Lukanec.
 
Archetypon Milka Kelemena, osnivača Muzičkog Biennala Zagreb, poveznica je upravo s velikim Brucknerom. Štoviše, Kelemen njime istražuje utjecaj Brucknerovih glazbenih ideja na europsku avangardu.
 
„Lijepo su tako spojene dvije obljetnice, a publika je k tome tako imala prilke čuti dvije vrhunske skladbe koje se ne čuje baš svakoga dana.“ (Trpimir Matasović, Sedam dana glazbe)
 
„Kelemenov rad je genijalan. Njegov osjećaj za Brucknerovu glazbu, njegove tišine i tok, uistinu je fantastičan. Mislim da su mladi ljudi u orkestru naučili mnogo, ne samo zbog mene, nego i o načinima sviranja različitih vrsta glazbe i razumijevanju filozofije različitih zvukova.“ (Hansjörg Albrecht za HTV 4)
 
„Imamo (u Archetyponu) jedan citat baš iz Sedme simfonije Brucknerove, i po ugođaju je jako dobro to pogodio, a onda kad dođe Bruckner, onda se vidi da je to ta moć koju je Kelemen napravio u svom hommageu – da je to to.“ (Ana Labazan Brajša, koncert-majstorica Orkestra MA u Zagrebu, za HTV 4)
 
„Skladba se (Archetypon) tako pokazala i pedagoški sretnim odabirom s obzirom na to da su mladi glazbenici imali priliku okušati se u istraživanju ponegdje nestandardnog zvukovlja unutar orkestra. K tome, gotovo je svaka orkestralna skupina dobila priliku u nekom trenutku izbiti u prvi plan. Najbolje su to iskoristili sjajni udaraljkaši...“ (Trpimir Matasović, Sedam dana glazbe
 
„Fino izvedena pianissima, moćna fortissima, preciznost u intonaciji i ritmu, skladni početci i završetci te visok stupanj koncentracije u tumačenju složene partiture bili su uistinu dojmljivi." (Alenka Bobinsky, Glazba.hr)
 
Scenski osebujan bio je recital 21-godišnjeg zagrebačkog pijanista Arsena Dalibaltayana  u nedjelju, u novom ciklusu Rezidenti MUZA. Ciklus ugošćuje talentirane studente sa zagrebačke Muzičke akademije. Rođen u obitelji vrhunskih glazbenika, Dalibaltayan trenutačno studira na prestižnom Mozarteumu u Salzburgu. Za svoj nastup u Maloj dvorani pripremio je djela Liszta i Skrjabina. Kao zajedničku izabrao je temu Ljubavi i (vječnog) svjetla (ljubav koju više vežemo uz Liszta i ideja svjetla koja je stalno zaokupljala Skrjabina), a kao zajednička točka našla se Lisztova Dante sonata.
Tu su poruku na pozornici podcrtali majstor svjetla Alen Marin i redatelj Mario Kovač. Ulomke iz Danteovih djela čitao je nacionalni prvak Drame HNK u Zagrebu Goran Grgić.
 
Arsen Dalibaltayan svojom je svirkom pokazao zašto je višestruko nagrađivan na državnim i međunarodnim natjecanjima mladih pijanista. U ciklusu Rezidenti MUZA, ove sezone Lisinski će ugostiti i violinisticu Tao-Yuan Hsiao - Elise i bas-baritona Benjamina Šurana.
Podržite mlade svojim dolaskom!
 
foto: Tomislav Jagar