Novosti

19. studenoga 2016.

Zbor ruske patrijaršije iz Moskve u ciklusu Lisinski subotom

Zvuci ruske duše dočarani pred ispunjenom do posljednjeg mjesta Velikom dvoranom.
 
Ruska škola i danas je neodoljiv mamac za publiku , što se pokazalo u subotu, 19. studenog, kad je, uz gotovo u potpunosti ispunjenu Veliku dvoranu, Lisinski odlučio dodatnih dvjestotinjak stolaca smjestiti na pozornicu. A na njoj – dvanaest pjevača i njihov voditelj – Zbor ruske patrijaršije iz Moskve.
 
Anatolij Grindenko je 1983. Zbor utemeljio (i do danas ga vodi) sa svrhom obnove starocrkvenoga zborskog pjevanja i njegova povratka u liturgiju. Proizašlo iz bizantske tradicije, a razvijajući se u okvirima istočnog obreda, distancirano od utjecaja sa Zapada, starocrkveno rusko pjevanje uvelike se razlikuje od europske duhovne glazbe. U to se mogla uvjeriti publika na koncertu ciklusa Lisinski subotom, gdje je prvi dio, osim zadnje skladbe ukrajinskoga skladatelja Dmitrija Bortnjanskog, bio posvećen božićnim duhovnim i svjetovnim napjevima anonimnih autora 16. i 17. stoljeća.
U interpretativnom su pogledu najuspjelija bila Neprohodna vrata Dmitrija Bortnjanskog. Prije ruskih narodnih pjesama iz 19. stoljeća s kojima je koncert završio izvedene su dvije ukrajinske božićne pjesme.
 
(Izvor: Vijenac)