Impresionizam u glazbi
Program:
Claude Debussy: Clair de Lune/Mjesečina
Claude Debussy: La Mer
I stavak: De l'aube a midi sur la mer
Božidar Kunc : Draga priča, klavirska minijatura iz ciklusa Mlado lišće, op 20
Claude Debussy: Prelude a l'apres-midi d'un faune
Claude Debussy: Trois Nocturnes
II stavak: Fetes
Program je zamišljen kao multimedijalno predstavljanje umjetničkog razdoblja koje je podjednako obilježilo sve umjetničke vrste.
Program će se realizirati u suradnji sa:
Školom suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu, Modernom galerijom, Koncertnom dvoranom Vatroslava Lisinskog, Francuskim institutom u Hrvatskoj i Gradskim uredom za kulturu Grada Zagreba
Nastupaju:
Zagrebačka filharmonija
Tonči Bilić, dirigent
Berislav Arlavi, glasovir
Dr. sc. Zdenka Weber, autorica teksta i moderator
Ivan Miladinov, redatelj
Claude Debussy (1862. – 1919.), veliki skladatelj, jedan od najvećih francuskih glazbenih stvaralaca uopće, najbolji je mogući izbor da se njegovom glazbom ilustriraju suptilni odnos i veze između glazbe i slikarstva, ali i glazbe i poezije, karakteristične za prijelaz između 19. i 20. stoljeća.
Umjetnosti utječu jedna na drugu, tvoreći, posebno u Francuskoj, raskošne prizore umjetničke tvorbe, što su snažno utjecali na kasnija zbivanja, koja su slijedom 20. stoljeća mijenjala sliku i značenja pojedinih grana umjetnosti.
U samom središtu tih događaja na području glazbe je Claude Debussy. Priredba, međutim, neće samo objasniti tko je bio Debussy, što ga karakterizira kao autora te koja je njegova uloga i značenje u razvoju europske glazbe 20. stoljeća. Odgovorit će i na pitanje tko je Faun iz skladbe koja se zove Poslijepodne jednog fauna i zašto je veliki francuski pjesnik Stéphane Mallarmé njemu posvetio stihove koji su nadahnuli Debussyja da napiše glazbu. Ipak, kako bismo potaknuli znatiželju, kažimo samo da u poemi Mallarmé opisuje fauna koji žudi za nimfama, te ih želi uhvatiti. One mu izmaknu i njemu preostaje tek da sviranjem frule zatomi svoju žudnju. Pjesma metaforički predstavlja susret umjetnika s Ljepotom koju ne može pojmiti, već može samo, potaknut ljubavlju za njom, stvarati umjetnička djela.
Skladba More, s podnaslovom skice za orkestar, potpuno je drugačijeg ugođaja, a podnaslovi usmjeravaju maštu slušatelja prema slikama koje je autor želio u svom djelu izraziti tonovima.
Za sve dodatne informacije i rezervacije kontaktirajte:
Hrvatska glazbena mladež
hgm@hgm.hr 01/6111604