Blagoje Bersa: Oganj, opera u tri čina (koncertna izvedba)
Suradnja s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu i Koncertnom dvoranom Vatroslava Lisinskog
Zbor i Simfonijski orkestar HRT-a
Zbor Opere HNK u Zagrebu
Zborove pripremili: Luka Vukšić, Domeniko Briški
Dječji zbor HRT-a
Zborovođe: Nina Cossetto, Vinko Karmelić
Aleksandar Marković, dirigent
Valentina Fijačko Kobić, sopran (Lenka)
Stjepan Franetović, tenor (Robert Thoms)
Ljubomir Puškarić, bariton (Hellwing)
Luciano Batinić, bas (Pastor)
Siniša Štork, bas (Prvi radnik)
Siniša Hapač, bariton (Drugi radnik)
Hellwingova djeca:
Radhika Schmalz, Mirjan Josip Mundweil (recitiraju)
Marijeta Bošković, Klara Čadež (pjevaju)
Asistent dirigenta: Darijan Ivezić
Umjetnička voditeljica opernog studija: Nina Cossetto
Korepetitorica: Helena Borović
Koncertna izvedba opere Oganj (Der Eisenhammer) – prvi put u cjelovitoj, izvornoj verziji - zajednički je pothvat i suradnja Hrvatske radiotelevizije, Hrvatskog narodnog kazališta i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Udružuje prvake zagrebačke Opere, Zbor HNK-a sa Zborom, Dječjim zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a. Predvodi ih maestro Aleksandar Marković.
Blagoje Bersa (Dubrovnik, 21. prosinca 1873. – Zagreb, 1. siječnja 1934.) ubraja se među najutjecajnije hrvatske skladatelje i jedno je od najvažnijih imena hrvatske glazbe 20. stoljeća. Svojim je životnim putem i djelovanjem odražavao sve značajke europskog fin de sièclea, povezujući ga s posebnostima hrvatske glazbene scene, otvarajući put hrvatskoj glazbenoj moderni i podižući našu glazbu na europsku razinu. Počevši od Dubrovnika gdje je rođen i Zadra gdje je proveo djetinjstvo, preko Zagreba gdje je počeo studij i Beča gdje ga je nastavio, radeći u Sarajevu, Splitu te Grazu kao dirigent, u austro-ugarskoj prijestolnici je potom proveo šesnaest godina, najprije kao slobodni umjetnik, a zatim kao glazbeni savjetnik, aranžer i orkestrator za izdavačku kuću Doblinger. Na vrhuncu zrelosti, u lipnju 1919., vratio se u Zagreb. Među razlozima njegova povratka nesumnjivo je bila i vjera u novonastalu državu nakon raspada Austro-Ugarske Monarhije kao i oduševljenje idejom panslavizma iskazano već u Beču na okupljanjima hrvatskih domoljuba i intelektualaca.
Zalog povratku u domovinu mogao je biti i uspjeh njegove opere Oganj praizvedene u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu 12. siječnja 1911. godine. Djelo „naturalističke estetske orijentacije sa socijalnim, lirskim i romantičnim primjesama“ (Marija Barbieri) zagrebačka publika dočekala je s oduševljenjem; pozivala je skladatelja nakon svakoga od triju činova pred zastor. Jednako složna bila je i kritika. Antun Gustav Matoš nazvao je Oganj „prvom umjetničkom operom visokog i modernog stila koju stvori Hrvat“, osobito hvaleći „briljantni orkestralni dio“, Josip Andrić (nakon izvedbe 1935. godine) ocijenio je da „stoji dostojno među djelima što ih je europska glazba dobila u doba prije četvrt stoljeća“, a Lujo Šafranek-Kavić nazvao je Bersu „inspiriranim majstorom koji savršeno vlada čitavim aparatom“.
Iako je Bersa nastojao da se djelo praizvede u Beču gdje je tada živio, to se nije dogodilo, stoga je i izvorni njemački libreto Alfreda Marie Willnera, s naslovom Der Eisenhammer, za zagrebačku izvedbu na hrvatski preveo Ferdo Živko Miler naslovivši djelo Oganj. Opera je na izvorniku (pra)izvedena tek 2003. godine, ponovno u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.
Priča smještena u božićno vrijeme oko 1840. godine u željezari u Tiringiji, o strašnom grijehu iz prošlosti čija se sjena nadvija nad sudbinama vlasnika željezare Hellwinga, radnika Roberta Thomsa i učiteljice Lenke, nakon napetih dramatskih vrhunaca i obrata, završava iskupljenjem putem ljubavi. Bersa je u literarnom predlošku našao idealnu podlogu za svoju sintezu opere i muzičke drame u kojoj se susreću mnogi utjecaji – njemačka razrađenost s mediteranskom melodioznošću, svijet romantizma s pogledima na tek začeti svijet industrijalizacije, utjecaji wagnerizma i verizma, i iznad svega njegova muzikalnost i znalačko baratanje materijom kojom gradi svoje „najkompleksnije, a vjerojatno i najbolje djelo“ (Zoran Juranić).
Koncertna izvedba Ognja prigodom 150. obljetnice skladateljeva rođenja, ponovno na (od glazbe neodvojivom) njemačkom izvorniku, podsjeća na Bersin kozmopolitizam u vrijeme prevladavajućeg priklanjanja nacionalnom smjeru u hrvatskoj glazbi, i na beskompromisnost njegova umjetničkog profesionalizma kojim je hrvatsko operno stvaralaštvo smjestio uz bok europskom.
Umirovljenici, učenici, studenti i grupni posjeti (više od 15 osoba) ostvaruju pravo na 40 % popusta na cijene ulaznice.
Osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, odobrava se popust od 50 %. Svi popusti ostvaruju se na blagajni Lisinskog.
U skladu s odredbom članka 86. stavak 1. točka 12. Zakona o zaštiti potrošača, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora (povrat ili zamjenu ulaznice). Kupac može ostvariti pravo na povrat cijene ulaznice isključivo u slučaju otkazivanja događaja. Za ulaznice kupljene na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog povrat je moguć u roku 60 dana. Nakon tog roka povrat više nije moguć. Za ulaznice kupljene internetom povrat obavlja tvrka Dekod d.o.o. (www.dekod.hr). Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača svi pisani prigovori mogu se predati osobno u poslovnim prostorijama Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, putem pošte na adresu Trg Stjepana Radića 4, Zagreb, odnosno putem elektroničke pošte na e-adresu: prigovor@lisinski.hr.