Događanja

29.
siječnja 2022.
Subota u 19:30 sati
Velika dvorana

LISINSKI SUBOTOM
HOMMAGE GUSTAVU MAHLERU
RENATA POKUPIĆ, mezzosopran
ZAGREBAČKI SOLISTI
RIJEČKI KLAVIRSKI TRIO

Subota U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog
17,00 € 128,09 kn
23,00 € 173,29 kn
28,00 € 210,97 kn
Ulaznice
17,00 € 128,09 kn
23,00 € 173,29 kn
28,00 € 210,97 kn
Novi program
 
Na programu neće biti prvotno najavljena izvedba 2. simfonije, Uskrsnuće, Gustava Mahlera u izvedbi Simfonijskog orkestra i Zbora Opere HNK-a Ivana pl. Zajca Rijeka, Simfonijskog orkestra i Zbora HRT-a, pod ravnanjem Philippa von Steinaeckera. 
 
Ranije kupljene ulaznice vrijede i za novi program. Kupcima pojedinačnih ulaznica omogućen je povrat sredstava u roku 30 dana od objave promjene programa, do 29. siječnja 2022. godine, na mjestu gdje je ulaznica kupljena. Nakon toga datuma povrat više neće biti moguć.
 
Ulazak na koncert moguć je isključivo uz predočenje važeće EU digitalne COVID potvrde (u elektroničkom ili papirnatom obliku - više saznajte OVDJE) i identifikacijske isprave. Brzo antigensko testiranje po cijeni od 50 kn moguće je obaviti na dan održavanja programa od 17:30 do 19 sati u prostorima Lisinskog. 
 
RENATA POKUPIĆ, mezzosopran
ZAGREBAČKI SOLISTI
RIJEČKI KLAVIRSKI TRIO
KRUNOSLAV MARIĆ, violina
VID VELJAK, violončelo
FILIP FAK, glasovir 
 
Gost: HRVOJE PHILIPS, viola
 
Program:
Gustav Mahler: Kvartet za violinu, violu, violončelo i glasovir u a-molu
Gustav Mahler: Pet pjesama na stihove Friedricha Rückerta (obrada za mezzosopran i glasovirski kvartet: Gerhard Präsent)
Gustav Mahler: Adagietto iz Pete simfonije u cis-molu (obrada za komorni gudački orkestar: Sreten Krstić)
Franz Schubert: Gudački kvartet u d-molu, br. 14, op. post., D. 810, Smrt i djevojka (obrada za gudački orkestar: Gustav Mahler)
 
Neka od najpoznatijih djela Gustava Mahlera, titana simfonijske glazbe, skladatelja čije je velebne tonske vizije veliki njemački dirigent Bruno Walter okarakterizirao kao „demonske i genijalne“, izvode vrhunski hrvatski glazbenici!
 
Strastvena i impulzivna, žestoka i potresna, eruptivna i nadahnuta, razapeta između ljubavi i smrti, neba i pakla, Mahlerova glazba baš nikog ne ostavlja ravnodušnim.
 
Prelijepi, nezaboravni, melankolični  Adagietto iz njegove Pete simfonije, koji je svjetsku slavu stekao u čuvenom filmu Smrt u Veneciji velikog Luchina Viscontija, zapravo je Mahlerova objava ljubavi Almi Schindler, njegovoj budućoj supruzi. Veliki dirigent Willem Mengelberg, Mahlerov bliski prijatelj, u primjerku svoje partiture zapisao je da je Mahler „umjesto ljubavnog pisma Almi poslao manuskript Adagietta, a dalje ni riječi!“, a ona, i sama nevjerojatno nadarena skladateljica, opijena ljepotom i snagom emocija glazbe, odmah je razumjela njegovu poruku ljubavi i jednostavno mu otpisala: „Dođi!“. Mahler je Almu upoznao 7. studenoga 1901. u jednom bečkom salonu, a već su se 7. prosinca tajno zaručili.
 
Ako je ljudski život čudesno tkanje razapeto u prostoru i vremenu, na čijim se imaginarnim krajnjim točkama, riječima pjesnika, nalaze Eros i Thanatos, ljubav i smrt, onda glasovit gudački kvartet Smrt i djevojka bečkoga majstora Franza Schuberta stoji na suprotnom, dijametralno oprečnom kraju od Adagietta: ponikao iz čuvene popijevke Smrt i djevojka, čije je glavne motive skladatelj „ugradio“ u spori stavak, Schubertov je gudački kvartet svjedočanstvo umjetnikova suočavanja sa smrću. I sam mučen teškom bolešću i životnim krizama, Schubert je ipak uspio stvoriti majstorsko djelo koje je svojevrsna „glazbena ispovijed“, u tonove pretvorena borba s demonom smrti ogromne energije i nevjerojatne napetosti.
 
Melankolične, romantične Pjesme na stihove Friedricha Rückerta  još su jedan dokaz Mahlerove bogate zvučne imaginacije, jedinstveno svjedočanstvo i zrcalo njegovih intenzivnih borbi i nutarnjih vrenja, strasti i kompleksnog duhovnog života. Velika je sreća i poseban privilegij u te uzvišene sfere ljudskoga duha poći s Renatom Pokupić, mezzosopranisticom svjetskoga glasa.
 
Glasovirski kvartet je skladba puna najintenzivnijih emocija i profinjenih, gotovo „seizmografski“ tankoćutnih titraja genijalne umjetnikove duše. Jedno je to od rijetkih Mahlerovih sačuvanih mladenačkih djela, budući da je, na našu veliku nesreću, Mahler baš sve njih osobno uništio. U izvedbi Riječkog komornog trija, bit će to još jedan od vrhunaca večeri i dostojan hommage jednom od najvećih i najoriginalnijih glazbenika bogate povijesti glazbenoga romantizma.

Ulazak na koncert moguć je isključivo uz predočenje važeće EU digitalne COVID potvrde (u elektroničkom ili papirnatom obliku) i identifikacijske isprave. Brzo antigensko testiranje po cijeni od 50 kn moguće je obaviti na dan održavanja programa od 17:30 do 19 sati u prostorima Lisinskog. Brzo antigensko testiranje po cijeni od 50 kn moguće je obaviti na dan koncerta od 17:30 do 19 sati u prostorima Lisinskog ili najranije 48 sati prije koncerta u poliklinici Life (Trpinjska ul. 5A, Zagreb) uz predočenje ulaznice za koncert u organizaciji Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Ukoliko niste spremni snositi trošak testiranja ili nemate važeću digitalnu EU COVID potvrdu, ne kupujte ulaznicu jer iz tih razloga povrat novca za kupljene ulaznice neće biti moguć, kao ni u slučaju pozitivnog COVID testa. Popusti se ostvaruju za pojedinačnu kupnju ulaznica: 10 % popusta na jednokratno plaćanje gotovinom, 20 % popusta za osobe s invaliditetom, uključujući osobu u pratnji (uz predočenje preslike rješenja o invaliditetu), učenike, studente, umirovljenike, članove HAK-a, zaposlenike OTP banke i INA d.d. te skupne posjete (više od 15 ulaznica). 50 % popusta na ulaznicu najniže cjenovne kategorije ostvaruju osobe u invalidskim kolicima, a osoba u njihovoj pratnji ostvaruje 50 % popusta na ulaznicu cjenovne kategorije koju sama odabere pri kupnji ulaznice. Studenti i učenici dva sata prije koncerta, uz predočenje odgovarajućeg dokumenta, mogu podignuti ulaznice po cijeni od 10 kuna. Svi popusti vrijede isključivo za kupnju jedne ulaznice, osim popusta za osobe s invaliditetom gdje popust vrijedi i za njihovu pratnju. Popusti se ne zbrajaju.