Događanja

15.
ožujka 2024.
Petak u 19:30 sati
Velika dvorana

ZAGREBAČKA FILHARMONIJA
PLAVI CIKLUS:
DAWID RUNTZ, dirigent
MARC COPPEY, violončelo

Petak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Zagrebačka filharmonija
15,00 €
18,00 €
Ulaznice
15,00 €
18,00 €
DAWID RUNTZ, dirigent
MARC COPPEY, violončelo
 
Program:
Jakov Gotovac: Simfonijsko kolo
G. Fauré: Elegija za violončelo i orkestar
C. Saint-Saëns: 1. koncert za violončelo i orkestar, op. 33
Béla Bartók: Koncert za orkestar, Sz. 116, BB 123
 
Najpoznatija hrvatska orkestralna skladba, Simfonijsko kolo Jakova Gotovca, bogata ritmikom, pjevna i izvanredno orkestrirana, često je na koncertnom repertoaru diljem svijeta. Svi lako prepoznaju ugođaj i duh naših narodnih napjeva, njihov puls, svježi život, lakoću i nepresušnost. Zbog svih tih osobina Kolo je poslužilo kao inspiracija mnogim koreografima, a njegove motive čujemo i u završnoj sceni Gotovčeve opere Ero s onoga svijeta. Skladbu je praizvela upravo Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem Krešimira Baranovića 1927. godine u Zagrebu.
 
Ljepota i dirljiva melodijska linija Elegije za violončelo i orkestar svakako krasi tu misaonu i intenzivnu, lirsku skladbu. Njena zahtjevnost je upravo u solističkom vođenju dramatičnog teksta, neprekinutoj ljepoti melodijske linije. Skladbu je praizveo slavni čelist Pablo Casals uz oduševljenje publike 1901. u Parizu.
 
Impresivna i virtuozna skladba spontane i očaravajuće melodijske inspiracije 1. koncert za violončelo i orkestar je zadivljujuća poema skladana 1872. posvećena belgijskom čelističkom virtuozu A. Tolbecqu. Mladom skladatelju je savjetima o koncepciji djela svakako pomogao i slavni F. Liszt čiju je pozornost privukla originalnost i veliki talent mladog skladatelja. Blještav i raskošan koncert pun virtuoznih, solističkih odlomaka izvest će nam (uz Élégie G. Faurea) francuski violončelist Marc Coppey (1969.), solist, komorni glazbenik i profesor na Nacionalnom Konzervatoriju u Parizu. U mladosti stipendist slavnog sir Yehudija Menuhina, danas solist uz vodeće svjetske orkestre, dobitnik nagrade za najbolju interpretaciju djela J. S. Bacha (Weimar 1988.). Iz njegove klase i majstorskih radionica potekli su mnogi slavni čelisti današnjice.
 
Za razliku od Gotovca, Bela Bartók rijetko upotrebljava doslovne citate mađarskog folklora. Tako mu i u Koncertu za orkestar iz 1943. folklor služi više kao putokaz u stvaranju specifične atmosfere, pogotovo u skladateljevu osjećaju za ritam. Mjestimično se Bartók udaljava od tonaliteta (5. stavak) ili sklada zanimljive burleske na sviranje u duetu (2. stavak). Treći je stavak zanimljiv zbog Bartókove parodije melodije iz Lehárove operete Vesela udovica. Slavni dirigent Serge Koussevitzky osobno je posjetio Bartóka u bolnici i naručio skladbu za svoju fondaciju, a kasnije je praizveo u Bostonu. Nakon praizvedbe sam skladatelj je revidirao završetak petog stavka, a to je verzija koju najčešće slušamo na koncertima. Ova skladba bila je dio programa koji je Zagrebačka filharmonija izvodila na trotjednoj turneji u Austriji, Njemačkoj i Švicarskoj 1999. godine.
Osobe u invalidskim kolicima imaju besplatan ulazak, dok osoba u njihovoj pratnji plaća 50 % odabrane kategorije cijene ulaznice. Popusti na cijene ulaznica ostvaruju se na blagajni Zagrebačke filharmonije u Dvorani Lisinski. U skladu s odredbom članka 86. stavak 1. točka 12. Zakona o zaštiti potrošača, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora (povrat ili zamjenu ulaznice). Kupac može ostvariti pravo na povrat cijene ulaznice isključivo u slučaju otkazivanja događaja. Za ulaznice kupljene na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog povrat je moguć u roku 60 dana. Nakon tog roka povrat više nije moguć. Za ulaznice kupljene internetom povrat obavlja tvrka Dekod d.o.o. (www.dekod.hr). Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača svi pisani prigovori mogu se predati osobno u poslovnim prostorijama Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, putem pošte na adresu Trg Stjepana Radića 4, Zagreb, odnosno putem elektroničke pošte na e-adresu: prigovor@lisinski.hr.