Novosti

27. ožujka 2017.

Intervju operne zvijezde Piotra Beczale uoči njegovog koncerta u Lisinskom

Raspored mu je krcat do 2021., ali kaže da se raduje što je u njega uspio ugurati zagrebački koncert.
 
Ciklus Lisinski arioso  30. ožujka, na zagrebačku pozornicu dovodi jednu od najvećih opernih zvijezda današnjice, tenora Piotra Beczalu. Poljski umjetnik podjednako je kod kuće na najvećim europskim i američkim pozornicama, od Milana, Beča, Münchena, Pariza i Londona do Chicaga, San Francisca i New Yorka. Uoči nastupa u Lisinskom uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića, Piotr Beczala dao nam je, putem elektroničke pošte, ekskluzivni intervju.
 
Tjedan dana prije koncerta u Zagrebu imate recital u nedavno otvorenoj velebnoj Elbphilharmonie u Hamburgu. Uzbuđuju li vas i inspiriraju takva čuda arhitekture?
To će za mene biti doista vrlo posebna i uzbudljiva večer. Nadam se sjajnoj atmosferi i akustici. Da budem iskren, više volim tradicionalne dvorane, ali ovo remek-djelo arhitekture sigurno će mi biti inspiracija.
 
Hrvatska je publika vrlo sretna što ste našli vremena za nastup u Zagrebu. Kao jedan od, ako ne i najtraženiji tenor našeg doba, kako raspoređujete vrijeme između velikih opernih kuća i koncerata? 
Vrlo sam sretan što ću pjevati u Hrvatskoj iako, iskreno govoreći, nije bilo lako naći termin u mom gustom rasporedu. Kao što znate, putujem širom svijeta i pronaći vrijeme za operne i koncertne nastupe veliki je logistički izazov. U tome mi mnogo pomaže moja supruga koja najčešće putuje sa mnom i uključena je u planiranje. Dobro je znati da se mogu osloniti na nju u pripremama nastupa i putovanja.
 
Vi imate snažnu poveznicu s Hrvatskom u liku Sene Jurinac, koja je bila jedan od vaših učitelja. Kakva su vaša sjećanja na nju? Je li vam govorila o Hrvatskoj?
 Da! Sena Jurinac je bila vrlo važna osoba u mom životu. Sreli smo se na majstorskom tečaju u Lenku, pa onda poslije u Villecroseu. Razgovarali smo na nekoj mješavini svih slavenskih jezika, a opet smo se savršeno razumjeli. Ostao sam stalno s njom u kontaktu. Bila je divna učiteljica, a razgovarali smo i o Hrvatskoj, u kojoj sam mnogo puta, čini mi se sedam, provodio ljetovanja. Uživam u vašem divnom moru od Krka, Zadra, Šibenika do Dubrovnika.
 
Možemo li reći da je program zagrebačkog koncerta mali katalog vaših najdražih i najpoznatijih uloga? 
To nije samo izbor mojih najdražih opera, osobito Verdijevih, nego su uključene i neke moje buduće uloge poput Don Josea, Cavaradossija ili Maurizija u Adriani Lecouvreur.
 
Koja će uloga biti sljedeća na vašem repertoaru, odnosno koje su uloge na vrhu vaše liste želja za budućnost?
Pjevat ću još nekoliko Lohengrina, Manrica u Verdijevu Trubaduru i Radamesa u Aidi. Budući da je moj raspored popunjen do 2021. godine, sve uloge koje želim pjevati u budućnosti već su pomno planirane. Ali, sigurno ima još repertoara koji me također zanima. Vidjet ćemo...
 
(Izvor: Branimir Pofuk, Večernji list, 27. ožujka 2017.)