Novosti

18. ožujka 2024.

Jedan od najboljih svjetskih orkestara priredio doživljaj za pamćenje

U subotu, 16. ožujka u ciklusu 'Lisinski subotom' gostovao je Simfonijski orkestar grada Birminghama uz solisticu, pijanisticu Alice Saru Ott pod ravnanjem šefa dirigenta Kazukija Yamade.
 
Izvedbama djela dvojice engleskih skladatelja, Williama Waltona i Edwarda Elgara, te Ludwiga van Beethovena, Orkestar, koji su u prošlosti vodili ugledni dirigenti poput Simona Rattlea, Sakarija Orame i Andrisa Nelsonsa, prikazao se zagrebačkoj publici u punom sjaju, kao i šef dirigent Orkestra, koji je ujedno umjetnički i glazbeni ravnatelj Filharmonijskoga orkestra iz Monte Carla.
 
Prema riječima glazbene kritičarke Alenke Bobinsky, „već od prvih tonova Preludija i fuge u c-molu The Spitfire Williama Waltona bilo je jasno da je pred nama svjetska klasa.“
 
Izvrsno uigran i po svemu besprijekoran Simfonijski orkestar grada Birminghama predstavio se sjajnim gudačkim i puhačkim dionicama te briljantnim solistima koji su djelovali kao da se natječu u kvaliteti zvuka, neprekidno usmjereni na vrhunsko muziciranje i savršen sklad. 
 
„Vrhunsko je muziciranje teško opisati riječima, a jednako je teško i nabrojati sve kvalitete ovog ansambla, no prekrasan zvuk svih gudača, plemenit ton puhača, preciznost udaraljki, a iznad svega zajedništvo i savršen sklad njihova sviranja od zanatske su Waltonove skladbe učinili pravu glazbenu svečanost.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
 
 
„Ogroman dio uspjeha ove koncertne večeri na svojim je plećima iznio Kazuki Yamada, dirigent vrlo neposrednog nastupa, sjajne komunikacije s Orkestrom i publikom. Pokazala su to ozarena lica glazbenika uz ovacije publike na kraju večeri u kojoj se na klaviru pridružio Alice Sari Ott kako bi s njom četveroručno odsvirao dodatak. No što je najvažnije, riječ je o izuzetnom muzičaru koji savršenom kontrolom nad zvukom Orkestra, ali i svakog pojedinog instrumenta u njemu, postiže neopisivo širok koloristički i dinamički spektar ne gubeći iz vida formu i pritom dišući zajedno s Orkestrom.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
 
„Dirigent koji se dokazao i više nego dostojnim nasljednikom velikana koji su prije njega vodili Simfonijski orkestar grada Birminghama.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
 
Zbog izuzetne nadarenosti i pijanističkog razvoja osebujnu energičnu pijanisticu Alice Saru Ott stručna javnost nerijetko naziva Alisom iz zemlje čudesa, a zagrebačku je publiku oduševila izvedbom Beethovenova Trećeg koncerta za glasovir i orkestar u c-molu.
 
„Tridesetpetogodišnja njemačko-japanska pijanistica koja uvijek nastupa bosih nogu simpatična je i ekscentrična, a takav je bio i njezin Beethoven.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
 
„…svi zajedno ostavili su dobar dojam. Uza sve i zgodnim humornim interakcijama između programskih točaka kao što je četveroručno glasovirsko nadigravanje pijanistice i dirigenta, pa čak i njezina za ovakve nastupe nekonvencionalna toaleta s otkrivenim dijelom trbuha. Današnja mladenačka moda stigla je u strogost klasičnoga koncerta. Dobrodošla!“ (Jagoda Martinčević, Jutarnji list
 
„Koncert će se pamtiti ne samo zbog kvalitete muziciranja nego i zbog izuzetno pozitivne atmosfere i sjajne komunikacije s publikom, uspostavljene od samog početka.“ (Alenka Bobinsky, Sedam dana glazbe)
 
Nakon koncerta u predvorju Velike dvorane maestro Kazuki Yamada i Alice Sarah Ott razgovarali su s muzikologinjom i komparatisticom književnosti Ivom Lovrec Štefanović, kojoj su s puno entuzijazma i energije, između ostalog, otkrili zanimljive stavove o glazbi i njezinu izvođenju, a snimka tog razgovora uskoro će biti dostupan na YouTube kanalu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. 
 
Foto: Tomislav Jagar