Novosti

6. srpnja 2020.

Lisinski jači od potresa i korone: 'Ustali smo na noge jer na koljenima ne bismo daleko dospjeli'

Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog nije statički stradala, ali popravci će svejedno koštati oko milijun kuna, a još toliko treba za oštećene orgulje. Unatoč svemu, ciklus Lisinski subotom u novoj sezoni fascinira velikim imenima.
 
Ekipa Lisinskog pod vodstvom ravnatelja Dražena Siriščevića ne zna za predaju i malodušnost. Upravo su objavili nadasve atraktivan program nove sezone, premda velika dvorana još nije ni popravljena nakon potresa. No ni to ne prepuštaju slučaju.

– Odmah nakon potresa mi smo počeli zvati, pisati i obraćati se svim nadležnim adresama, ali kako smo uzalud čekali odgovore odlučili smo stvar uzeti u svoje ruke i sami krenuti u akciju. Samostalno smo naručili najprije izvid i detaljni izvještaj o oštećenjima na dvorani, a nakon toga i izradu troškovnika. Da to nismo napravili, sada bismo bili u vrlo neugodnoj situaciji, a ovako imamo svu potrebnu dokumentaciju potrebnu za početak radova. No, i uz sve to, čitava je stvar počela ponovno zapinjati pa moram naglasiti da je uz veliko osobno zalaganje gradonačelnika Lisinski stavljen na vrh liste prioriteta. Ovih dana se kreće u proces javne nabave i početkom kolovoza će, nadamo se, početi radovi što je posljednji trenutak da bismo u rujnu mogli primiti umjetnike i publiku te otvoriti novu sezonu – rekao nam je Siriščević. – Dvorana nije statički nastradala, ali ima dosta posla na stropu velike dvorane, što znači da treba podići i skele. Radovi će koštati oko milijun kuna, a još toliko popravak orgulja, koje su također oštećene – dodao je ravnatelj Lisinskog.
 
Strahuju od restrikcija
 
Istina je, dvorana je ovog proljeća imala manje troškova kojih bi bilo da su održani svi planirani koncerti, ali isto tako nije održan i niz priredbi na kojima je Lisinski trebao zaraditi, a planirani su prihodi, tvrdi Siriščević, trebali biti mnogo veći nego troškovi.

– Čega se najviše bojimo? Restrikcije broja posjetitelja. Za razliku od umjetničkih ustanova koje imaju vlastite ansamble na plaći, mi izvođače svih svojih programa moramo platiti. A plaćamo ih od prihoda od ulaznica te od iznajmljivanja dvorane drugim organizatorima. U slučaju drastičnog smanjenja broja posjetitelja, tih izvora prihoda neće biti, a mi od Grada dobivamo samo šestinu programskih sredstava dok od Ministarstva kulture poslovično ne dobivamo ništa – kaže Siriščević.
 
– Bili smo jako ponosni na sezonu koja je trebala biti apsolutno najbolja i najbogatija do sada, s nekoliko velikih orkestara sa svih strana svijeta. Nakon prvog šoka, najprije smo počeli planirati nešto što se nije radilo ni za vrijeme rata, komornu sezonu s manjim brojem umjetnika, uglavnom domaćih ili iz bližeg susjedstva. Međutim, u nama se onda probudio prkos i odlučili smo ustati na noge jer na koljenima nitko ne može daleko dospjeti. Počeli smo ponovo pregovarati s orkestrima kako bismo vidjeli tko, kada i pod kojim uvjetima može doći i na kraju smo sastavili odličan program, gotovo na razini onog prvog koji smo planirali prije izbijanja pandemije – ponosno objavljuje Siriščević.
 
Sezonu ciklusa Lisinski subotom tako će 3. listopada otvoriti slavna pijanistica Martha Argerich s malim ansamblom svojih prijatelja. Tako će prvi put u istoj sezoni u Lisinskom u kratkom vremenu nastupiti dvoje pijanista čiji su se putevi sudbonosno ukrstili davne 1980. u Varšavi. Naime, već u prosincu će svoj recital, koji je morao biti otkazan ovog proljeća, održati i Ivo Pogorelić.

Krajem listopada iz Moskve stiže publici Lisinskog već dobro poznat glasoviti Zbor Ruske patrijaršije, a u studenom gostuje jedan od najpoznatijih i najtraženijih ansambala za baroknu glazbu Il Giardino Armonico.
 
Iz susjedstva u prosincu u goste dolaze Slovenska filharmonija i pijanistica Dubravka Tomšič Srebotnjak, a u veljači, u razmaku od samo tjedan dana, publici će se predstaviti dva orkestra iz dviju Amerika. S juga glazbu Astora Piazzole donosi Nacionalni orkestar argentinske muzike “Juan de Dios Filiberto”, a sa sjevera dolazi slavni Montrealski simfonijski orkestar s kojim će, upravo u Zagrebu, veliku oproštajnu europsku turneju započeti legendarni maestro Kent Nagano, uz čak dva solista: pijanista Nikolaja Luganskog i orguljaša Oliviera Latryja.
 
Čak tri atraktivna projekta bit će ostvarena s Muzičkom akademijom: veliki Beethovenov koncert, Massenetova opera Pepeljuga te, kao osobiti raritet, Bachova Muka po Marku u scenskoj viziji redatelja Renea Medvešeka. Iz Londona bi trebao doći i Kraljevski filharmonijski orkestar s maestrom Vasilijem Petrenkom, a jedan projekt će režirati i sam Siriščević: “Priču o vojniku” Igora Stravinskog s maestrom Ivanom Repušićem.

Prodali 800 pretplata
 
Svim nedaćama usprkos, pretplatnici ostaju vjerni Lisinskom i velika većina njih pristala je, umjesto povrata novca, kupiti pretplate za sljedeću sezonu po nižoj cijeni. Prodano je već više od osamsto pretplatničkih ulaznica, a ako ponovo nastupi rezanje broja posjetitelja, prednost će imati oni koji su ranije kupili ulaznice numerirane kronološkim redom prodaje.

(Izvor: Večernji list, foto: PIXSELL)