Na svojem posljednjem ovosezonskom koncertu u komornom ciklusu, Monika Leskovar, Martina Filjak, Dunja Bontek i Marija Andrejaš izmamile su ovacije izvedbama srodnih djela Antonína Dvořáka i Dore Pejačević.
„O popularnosti komorne glazbe govori novi koncertni ciklus Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, Lisinski da camera, koji je vrlo brzo postao platforma za glazbenike koji se, osim u solističkom, spretno snalaze a zasigurno i uživaju u komornom muziciranju", rekao je u uvodu svoje kritike Domagoj Kučinić, u emisiji Sedam dana glazbe Trećeg progama Hrvatskog radija i nastavio:
"Neosporno, takve su glazbenice violinistica Dunja Bontek, violistica Marija Andrejaš, violončelistica Monika Leskovar te pijanistica Martina Filjak!“
A u programskoj knjižici koncerta Borko Špoljarić je istaknuo da je u vrijeme dok je Antonín Dvořák skladao svoj Glasovirski kvartet u Es-duru, op. 87, 1889. godine, naša Dora Pejačević bila četverogodišnja djevojčica. S druge strane, Dorin Glasovirski kvartet u d-molu, op. 25 njezina je prva veća i ambicioznija skladba, dok je kvartet češkog majstora nastao kad je već bio međunarodna zvijezda.
„Premda u kvartetima ničega eksplicitno slavenskog nema, ono čega je zasigurno bilo pregršt su kvalitetno i angažirano muziciranje, zbog kojeg se publika jedva suzdržavala od pljeskanja i povika 'bravo' između stavaka“, naglasio je Domagoj Kučinić.
Kao veliku prednost tog cikusa naveo je i sam prostor koji je, unatoč svojoj koncertnoj namjeni, zadržao barem privid intimnosti između glazbenica i publike. „Dakako, i akustički je prostor Male dvorane Lisinski izvrstan izbor za ovu vrstu muziciranja", dodao je.
Iako su obje izvedbe bile odlične, posebno se istaknula izvedba Dvořákova djela, podvukao je muzikolog, a o Dorinoj skladbi je uz ostalo kazao:
„Ono što je forte Klavirskog kvarteta u d-molu, opus 25 Dore Pejačević je predivna melodika tematskog materijala, pogotovo ona sporih stavaka, što je karakteristika, uostalom, cijelog njezinog opusa.“
Završio je zanimljivom preporukom da bi, zbog prevladavajućih tutti nastupa s dionicom glasovira u prvom planu, „kao protupožarna mjera“ po njegovu mišljenju moglo poslužiti „spuštanje ili potpuno zatvaranje klavirskog krila pri izvedbi“.
Ciklus Lisinski da camera nastavlja se najesen, s istim ansamblima: kvartetom Filjak, Leskovar, Bontek i Andrejaš, gitarističkim Triom Elogio te saksofonskim Papandopulo kvartetom. Prodaja pretplatničkih ulaznica počinje 20. svibnja.
Lisinski poziva sve prijatelje glazbe, a osobito komorne, na nastavak druženja u Maloj dvorani s biranim glazbenim minijaturama - u rukama majstora svojih instrumenata i sjajnih tumača glazbene misli!
foto: Tomislav Jagar